Quickstep
Vrátíme-li se do dvacátých let, setkáme se tu s tanci jako je SHIMMY, BLUES i CHARLESTON, které sice dominují, ale nedaří se jim zlikvidovat FOXTROT v jeho mnoha formách, jako byl KITTY-FOXTROT, SHIMMY FOX či FISH WALK.
Proč tak často se v následujících létech hovoří standardizaci ? To proto, že byla výrazným předělem a startem pro významné tance století minulého i současného. Nebýt tohoto regulačního opatření, mnoho z dnes populárních tanců soutěžních, i běžně společenských , by se nedochovalo.
Po čtyřech konferencích na začátku dvacátých let minulého století, věnovaných sjednocení tehdy tančených tanců, přichází rok 1924, kdy v rámci převážně anglické učitelské společnosti ISDT jsou vypracovány první předpisy pro učitelské zkoušky a jsou zveřejněny sestavy nových základních kroků.
Zde se prosadily dva tance, se kterými se i dnes setkáváme na tanečním parketě, a to WALTZ a QUICKSTEP.
Zejména po druhé světové válce se nový obor „ SHOW BUSSINESU „ , jehož součástí, se od počátku stává také tanec, kterým se živí i průmysl všech sdělovacích prostředků. Samozřejmě i stovky poloprofesionálních i profesionálních trenérů, švadleny kostýmů i prodejci všech možných doplňků tanečního oblečení.
V exotických prostředích se hledají nové přitažlivé tance propagované všemi sdělovacími prostředky, aby některé z nich, alespoň na chvíli ovládly taneční parket – LA BOSTELA, BOSSA NOVA, světový šlágr roku 1989 LAMBÁDA, později MAMBO a v současnosti SALSA.
Nám nic jiného nezbývá než být součástí tohoto téměř „uměleckého obchodu „ či obchodu s téměř uměním a jen malou , zcela nepatrnou hřivnou můžeme, zvláště na poli soutěžního společenského tance, přispět k jeho vývoji.
Zůstaňme však u SOCIAL DANCE, tedy společenského tance, v kterém se sice soutěžilo, ale jeho jednoduchá forma zůstává v prostředí společenské zábavy všech vrstev. Zůstaňme u tance, který se právě vy máte naučit.
QUICKSTEP vznikl dosti ojedinělým způsobem ( říká ve své knize Vladimír SMEJKAL ). Byl vlastně uměle vytvořen Frankem FORDEM u příležitosti soutěže , kterou organizátoři nazvali " QUICK TIME FOXTROTT AND CHARLESTON" . Ford si vymyslel na tuto soutěž novou formu FLAT-CHARLESTONU a s tímto tancem vyhrál. To byl bezpochyby otec dnešního QUICKSTEPU. ( L.B.WAINWRIGHT : Vliv jednotlivců na vývoj společenského tance ).
Velké orchestry, které měly ve svých repertoárech mnoho skladeb FOXTROTŮ , hrály tento tanec ve velkém tempovém rozpětí. A tak takto daly základ ke dvěma tancům, jež již téměř překonaly sto let a to QUICSTEPU ( to byla ta rychlejší forma ) a SLOW FOXU tančeném v pomalejším tempu.